20.2.09

回 michael (一): 有關計算跑步距離儀器

完成咗渣打半馬之後,大約休息咗一星期,又再為下個月既比賽作準備.

比賽之後,狀態及力氣比之前正回落咗唔少.而練習既重點主要係集中喺保持練習次數(每星期三課)及基本距離上(九至十二公里上).並打算到三月左右先逐漸加長距離及重點放喺最後既長課上(三十公里以上).

喺上一篇,網友michael問到,有咩物品可以計算跑了多少公里.

其實答案及方法會有好幾種,視乎michael對所需要量度距離所既精準度而定.而且除非用好專業或仔細既設備,一般設備普遍都有偏差(5-10%).若果對業餘跑者或初級跑者而言,以設定跑步路線或想量度自己所跑步距離,大致有以下幾個方法.

(一) Google Map 或 Jogging Calculator

如果喺跑步之前,大概已經知道及設定咗指定路線的話,其實可以利用Google Map 或 Jogging Calculator 去策劃路線.呢個方法好處係唔需要咩特別設備,只要知道起點及終點的話,基本上就可以得出路線距離.

例如,之前利用呢個方法,就計算出由政府總部至維園既距離

不過,呢個方法都有其限制.就係若果個別路線(如小路)並未喺Google Map上出現又或者比較曲折,喺設定路線時,就會有唔少操作上既困難,並導致未能劃出所定路線.

而且當要策劃曲折既路線時,由起點至終點之間,需要加上一啲副點去協助,都幾花心機.兼且當有新路線或更改路線,可能又去花上功夫及時間去做另一個.

另外,呢個方法最大既盲點就係未能計算及顯示整條路線既高度資訊.而呢個資訊,絕對會對速度及完成時間有莫大關係.

(二) NOKIA電話 + SPORTS TRACKER 軟件


呢個就係暫時肥龍所用及用得最多既方法.

如果好似肥龍咁,係使用NOKIA電話兼支援AGPS的話,只要安裝一個叫“Sports Tracker”既免費軟件,基本上就已經搞掂.只要每次跑步前開啟Sports Tracker軟件,及確認GPS訊號運作正常,喺起點時起按開始及終點時按完結,沿途所有資料(距離、時間及路線高度)就自動記錄喺電話記憶上.

呢個方法簡單易用,而且設定唔複雜.又可以喺每一公里或五百米期間自動作記錄,完成後又可以將紀錄export出黎(screen shot - jpg or data - excel).當將所有紀錄集結之後,更可以作進一步分析,認真唔錯.

而最厲害就係所得記錄及數據可以上傳到Google Earth上,令練習路線活現眼前.



不過,因為係用GPS關係,若果沿途接收不良(如隧道管內)或受到干擾(旁邊有其他無線訊號),有時所記錄既資料就可能會有所偏差甚至錯誤.

總括黎講,除咗呢啲小地方/缺點,不失為一個既經濟又方便既方法.

(三) NIKE+ 或 NIKE+ SPORTBAND

呢個方法肥龍一直有興趣試但又未試過.特別係當肥龍已經用緊i-pod.

而呢個方法,其實同上面NOKIA電話既使用方法好類似,不過唔係用電話,換咗NIKE+既特定感應器(第一代)或特定手鐲(第二代).

只要喺跑完之後,將i-pod與電腦連接,數據就會自動上載及紀錄.同上一個方法一樣,當將所有紀錄集結之後,更可以作進一步分析,方便快捷.而且NIKE+更有為跑者設立特定網頁,除咗做記載,更可以將練習紀錄同世界各地NIKE+使用者作比較.

如果係使用第一代既感應器,就要配備NIKE+既跑鞋使用.又或者要將感應器收埋好.

因為未用過,未能俾到用家既意見.不過,喺網上討論區聽過,特定感應器或手鐲既電池唔可以更換,意思即係話用到冇電的話就只好買個另一個感應器.而感應器電源一般可以使用約兩年.

另外,所得數據,只可以喺指定軟件上操作,唔可以轉移到其他軟件使用(如Google Earth或excel上).

(四) Polar 手錶

其實都係同(二)及(三)如出一轍,不過呢個方法可以話係最專業及準確.而且因為手錶功能上既設定,更可以量度及計算出其他練習及比賽中既數據(心跳率,每圈時間等).

由於數據可以與Google Earth連接,更可以了解所跑路線既情形.又因為裝備及零件較精密關係,所量度既偏差亦比其他設備小.

又因為比較專業關係,更可以預先輸入練習模式及目標,再喺練習或比賽時作參考及提示,修正或提高即時表現.

不過...既然講到咁pro...呢個方法相比其他方法,投資自然要多啲啦.

好!講住咁多先,希望所寫正是回答michael所問.

遲啲再寫埋其他.

5 則留言:

時空串連 說...

邀請您使用我們開發的google map免費貼件
記錄你文章的地圖在邊欄上,希望您會喜歡^^

匿名 說...

多謝晒您的解答.
由於我只是初學者,相信第二個最適合我.
我的目標係參加出年的渣打的十公里.
期待您來緊的文章.
對我出年的目標會有好大的幫助.

另有沒有看過村上那本關於跑步的書,都幾好睇.

Michael

英倫肥龍 說...

michael,

唔駛客氣.歡迎你呀.
其實你會喺邊區練習多呢?
或者我可以幫你留意下附近跑步路線呀.

另外,你參加出年渣打十公里,可以慢慢一步步咁練呀.再訂目標啦,加油!

村上春樹果本我有睇呀,寫出跑步者既心情及練習時既堅持.仲有佢好厲害,跑咗咁多年,又去馬拉松發源地跑.

又遲啲我會寫下有關裝備...其實我都仲係好業餘啦,等我慢慢寫.

:)

Bacakara 說...

thx for share

一路我都無用定位計時,不過睇完初步資料,對nike + 有少少失望。

Polar 對我來說太貴了.....

匿名 說...

我在九龍灣練習多D
現在希望可以做到隔日跑一次
其實我都唔知可以怎樣有計劃地訓練
現在要做的係
逐漸慢慢提升至可以連續跑一個鐘
到時再計劃其它野啦


michael