29.4.08

比較及標準

最近似乎好多人在談論「一百萬人的故事」呢個節目,咁不如我都講埋一份.不過,我偏向想講該節目既拍攝重點(當然都有個人觀點).

當然有唔少人覺得,電視台搵埋啲(睇落)上哂岸既藝人走入人群去了解平民百姓生活係偽善既一種,更甚至有種「何不食肉靡」之感,而且所講所做往往流於表面.咁我因為工作關係,上星期有段時間唔喺香港,所以只係睇咗其中一啲片段,感覺只係一般,又未必如其他人那麼強烈.但係如果換咗個角度睇,其實,電視台一直都有拍攝開一啲類似既題材,不過對象可能係遙遠非洲既一個村落,又或者係我們祖國因為天災而受影響既人民.客觀咁講,電視台無非係想透過電視畫面“講”一個故事俾大家知,只不過拍攝對象每次唔同.而呢啲題材可能又有所爭議性,再後來成為社會上各方面既(正面及負面)迴響.

又如果,若透過電視畫面及報導,令其他本來唔知道或/及認識個別情況既人,可以知道實際情況,本身唔係一件錯事.當然畫面及報導背後既真偽,可能要深一層既了解,先可能為真.否則只可能變成見到樹木而見唔到樹林,或者以偏概全既局面.其實只得半小時既節目,要求可以深入去了解個別個案既成因及理由未免過於急促,而相信編導主要著眼受訪人士「現在」既處境,唔係昨天,唔係明天.不過驟眼所見及預期,明天係十分遙遠及唔明朗.

然而,對有關該節目或所引申出黎既話題,著實有唔少係關於去解釋點解窮既理由及心態,亦相當全面及合理,實在冇需要再加上我既諗法.而我所指既窮,係指可以憑入息糊口.當然,每個人人生際遇唔同,生活更唔同.況且我都未必幫到咩手(指事業生活上).

有時倒覺得,其實「去聽」已經係一種態度,從中我地學習尊重其他人,包括其他人既生活種種.

我傾向相信各種事物都有自己既規律,亦有自然既可為與不可為.而不可為中總有它既局限及限制.隨意將一套放入另一套,效果未知之前,可能已經亂咗本身既規律.有人會好打不平,而且更為當事人著急及緊張,本無咩唔妥,亦可理解.而且如果係喺眼前發生,固之然當仁不讓,伸出援手.不過喺幫手既過程中,有時難免滲入主觀既經驗及價值觀,有時可能令對方更感壓力.之前讀AM730時,留意到阿斌曾經咁樣講過.
世上最為討厭的是比較,俗語有云:「人比人,比死人」.可惜是人類是一種天生喜歡分階級及分敵我的動物,所以凡事都與別人比較,執著誰才優越.正因如此,父母期望子女成龍成鳳,所以不理願意與否,便安排一連串艱辛訓練,將自己一套價值觀強加諸其身上,其實引用勵志故事何嘗不是一樣的.另外,為了鼓勵灰心意念,莫名其妙的一次作出比較,因為不是最慘的遭遇,故而沒資格言苦,況且這麼多成功例子放在面前,根本不可能有失敗者存在世上,因為一句說話:「殘缺的他可以做到,所以你無可能做不到.」
當時讀後自感係凡事總有兩邊意見,不過有時主流意識令大部份人既想法變得更合理.而討論過程中,往往又會著眼找出對方論點既不足,又或者嘗試用一啲成功既例子去將個別情況演繹為標準.不過,作為一個正常人(我自己覺得),有自己既家庭,事業,學歷,朋友,財富等,睇落理所當然,卻未必係所有人既標準或所追求既.不過如果將呢個標準套成為對其他人既標準,恐怕只有錯配.

而最痛苦既唔係去比較,而係被比較既一位.

2 則留言:

野蠻郡主 說...

係依一刻,超級有同感!

野蠻郡主 說...

係依一刻,超級有同感!