29.3.09

東京馬拉松見聞(二)

東京馬拉松有幾受歡迎? 其實可以從報名人數去反映。

以每年全馬名額30,000人計,從2007年開始,超額報名由3.1倍,激增至2009年7.5倍,即有約22萬幾份申請,大約每7名報名者只有1名成功,所以有得跑絕對都要靠多少運氣。

不過呢個情況,聽講只係喺本地報名者發生。由於主辦單位及政府希望藉呢項賽事吸引海外旅客並帶動當地消費,所以好似肥龍呢類海外參加者,中籤率其實非常之高。不過,參加者當然亦需要喺網上報名時(報名時間大約7月份左右),申報本身比賽成績及預計完成時間。

之 前提及過全馬名額30,000人,加埋10公里既5,000人,整個比賽大約35,000人參加。呢個數字,據說唔會因為報名人數增加而改變。而就算全馬 有30,000人去跑,可以完成既比率依然非常之高,竟達97%(2008年)。而大約6成參加者可以以5小時內完成。

呢一埋數字,如果將鏡頭轉番 去香港馬拉松的話,情況完全唔同哂。每年香港主辦單位總會高調宣佈參加人數又打破去年紀錄,不過如果細心留意,譬如說2009年計,全數55,000參加 者中,全馬參加者只佔約8,000名,其他都係半馬(12,000名)及10公里參加者(35,000名)。

其實,多人參加都好既,起碼代表多人做運動,而肥龍對此並冇太大意見,而且亦唔代表因此而影響半馬及10公里比賽既存在性。不過對於主辦 單位有冇設定長遠目標去提高比賽水平及推動本地人做運動方面(例如如何鼓勵之前參加過半馬及10公里既參加者嘗試參加全馬比賽),實在失望兼睇唔到任何實質行動。

6 則留言:

程音語 說...

香港始終係一個重量不重質既地方,主席單位不求有功但求無過,寧願多d人跑10k慢慢行一來安安全全二來有可以報數話今年參加人數又提高,總好過有人跑全馬出事,又點會有長遠計劃去提高比賽水平呢?

不過如果跑多幾年10k其實係會想試下跑長d,挑戰下自己嘛。

Juicy Runners 說...

又可以咁睇:

係香港呢個彈丸之地,叫市民做下運動已經好難,更不用想大家一起跑到隻狗咁!
所以愈來愈多人跑10K己經很不容易,亦相信當愈多人試過渣馬10K,就自然會愈多人提升至Half/Full!(小弟的逆向而跑,應該是異數吧!同"坑渠跑法",可稱一絕!)

都係好老土及保守個句:一步一步黎啦!
一步到全馬,都有相當風險呢~!

英倫肥龍 說...

音語,

你提到重量及重質方面,我其實有少少補充.我會覺得,以2009年計,既然有55,000人參加,以量計人數已經唔少.其中一項值得去推廣既可能係如何令參加者由開始時既10公里,一步一步upgrade到全馬上.始終,呢個係國際馬拉松賽事,依家個情況及方向,總有少少「妹仔大過主人婆」既感覺.

不過平心而論,渣打已經搞得一年比一年進步,而且亦漸見有心思.不過以一個經已舉辦咗超過十年既項目,如果要持之以恆去做,長遠目標係必須架.

On Dog,

全馬當然唔係話跑就跑呀,呢樣真係我啱啱既體會及經歷.而且更要量力而為,實在無謂好心做壞事,始終都係做運動,兼且人人各自有唔同既目標及心態.

不過,好多時,其實跑唔跑,同埋可以跑幾遠,關鍵喺心態上面.而呢個心態,可能要時間累積,而且可能要一段好長時間,經過練習及習憤,先可以建立.

我講以上既話,無非想帶出如果主辦單位可以喺日常放一啲資源及力度去推廣,甚或提供講座及訓練俾公眾認識馬拉松,可能會令賽事更吸引及投入.而唔係到接近比賽時間,先不斷賣廣告去推廣,流於表面.

另外,以上所講,並無刻意將兩個馬拉松去比較,只係自己對渣馬有感而發.

C.M. 說...

龍兄,

係咪我漏左,好似未講東京馬拉松圍觀者既反應喎。

英倫肥龍 說...

下一篇就係啦!

Juicy Runners 說...

咁不如講埋CM兄既反應啦!

XP