2.5.09

尋找合適自己既既均速

喺跑步練習方面,除非只係跑一百幾十米,只講求短時間既爆炸力。但當要考慮到要跑五公里、十公里甚至更長距離時,爆炸力就變得次要,相反耐力及均速既保持更顯得重要。

均速有幾重要?或者肥龍之前呢一篇『天才白癡線』可以有更實在既例子。It's all about the steady pace!

因此,若要跑得更快,均速既提升不可避免。而且了解自己既均速除咗係表現既指標外,更加係評估唔同練習及比賽完成時間既重要數據。

至於點樣量度均速?其實好簡單,只要知道練習距離及完成時間就可以。不過,隨練習既質素提高,對均速既定義亦隨之而更細緻,咁又會開始計算LAP TIME(所指未必一定係運動場每圈時間,主要係指重複同一距離下既完成時間),咁一隻可以記錄LAP TIME既計時器就唔少得啦。

到知道自己既均速後,就可以著手評估完成時間及提升既方向。

從過往既比賽中,肥龍得出自己既均速約為每公里五分鐘三十秒左右。而呢個均速,大概可以跑三十公里左右(當然,路線只有普通既上斜難度)。而三十公里後既均速,由於體力下降,大致跌至約每公里六分鐘三十秒。

肥龍今年既目標係將均速提升至每公里五分鐘十五秒左,並可以保持至全馬距離。如以此表現,半馬全馬及時間為一小時四十五分鐘及三小時四十五分鐘。

喺網上有各別工具協助跑者計算均速(仲有呢個,可以根據情況及跑步策略,定下前後段時間),非常方便實用。又見喺The RUNNER'S WORLD有一篇就初跑者提供不少方法,值得參考。

4 則留言:

Samsara 說...

教練,我去到七分鍾已經得嫁啦!!!

(唔好話我無志氣,實在要keep到七分鍾42公里係好鬼難的!)

英倫肥龍 說...

就七分鐘啦!

Samsara 說...

車!

你明明就覺得七分鍾無志氣,帶我跑到去六分半!

英倫肥龍 說...

I didn't wor. You ran perfect in first 3/4 of the track! I even thought you almost make it!

Well......let's keep 21mins each round first, ok?

We'll see!