4.5.09

半桶水

睇電影【葉問】,其中有一段講到葉問經友人提到每人各有使命,因此向好友工廠既工人教授詠春拳以自保,免於土匪再打擾。後來,土匪真係再次來騷擾。今次,工廠各人因為經過習武一段時間,信心大增,真係架起對抗之勢,準備與土匪一拼。

結果,比第一次默不作聲,今次打土匪不成,更被打到頭破血流!

肥龍想講既唔係甚麼應該忍氣吞聲,甚麼留得青山在。相反,如果道理喺己方,更應據理力爭,向對方說「不」。欺善怕惡、恃強凌弱,對肥龍黎講,從來只係弱者所為。

不過肥龍覺得,一個本來唔識功夫又從來唔習武既人,走去學功夫打功夫,甚至黎自衛,有時學得半桶水,又或者唔識評估情況的話,後果可能仲「大鑊」。

再走到現實中,呢種情況,更加每日每刻在發生。武術半桶水可能只會傷及自己,知識半桶水可能誤導他人。

一個人知識半桶水其實冇問題,因為學習從來都係持續性,又會因為時間、環境及其他因素,而逐漸成長、經驗累積及沈澱。重點係發言前知道自己當時位置係邊度,同講緊咩。

錯估形勢,一支半解,又或者只係瞎子摸象,對己對人,影響/損失可能更大更痛。可能有人話人人有權發言,why so serious? 問題在於發言及聆聽兩方。

經常警惕自己,對於知識,應該虛心學習,對自己所知抱有懷疑,不作(疑似)專家,說話更應有根有據。而喺批評及比較之前,定應對所提及有充分了解,先可以作評論。

1 則留言:

野蠻郡主 說...

肥龍兄,很久不見了!

最近在工作上賴了很大堆屎!
我想可能就係你講既..如果道理喺己方,更應據理力爭,向對方說「不」。

不過,尤於對象係我頂頭上司,所以...我已經差唔多戰死沙場!

得閒D就CALL我吊命啦!