16.10.08

點解要練跑

講真,如果唔駛練都可以兩個鐘內完成半馬,我諗我應該唔會好似依家咁用心練習.

因為星期日有比賽,尋晚晚飯後休息之後,就到附近海傍練習.開始前腦海不斷掙扎,不如返屋企休息下仲好啦.

最近,從呢度知道有呢本書.書只係睇到三分一左右.不過讀到描寫跑步心態時,愈睇愈會心微笑,又非常有同感.

又有bloggers話肥龍有恆心去練習.其實,相比好多好多跑者,肥龍目前所付出既,只不過九牛一毛啫.肥龍認識一位年過五十既的士司機,每日落更後就由大埔至沙田練跑,風雨不改.而其全馬時間為四個鐘頭內(勁!).

不過真實既係,肥龍好鍾意跑步時既感覺,及感受完成一刻既虛脫.

另就如書中所寫,跑步係一種好個人運動,業餘跑手如肥龍,從來唔存在競爭及輸贏,鬥既往往係自己,及如何達成或超越自己所定既目標.但係,又唔需要太認真既,時間慢咗咯,下次再黎過囉.

始終相信,只要肯練習,目標不會遠,終有一日可以成功.

另外,喺書入面,睇到呢一句:

At least he never walked

簡單不過既一句話,或者除咗時間之外,就係一直練跑堅持想達到既一個重要目標.

2009年既半馬,已經係第四次參加.頭兩次(2005年及2006年)因為練習及準備不足,除咗完成時間差之外,途中亦因為水泡及氣力問題,行完咗一段又一段.雖然最後好歹都叫做完成,但係實情如何,自然心裡有數.

往後既一年決定加緊練習.結果,今年2008年既半馬,終於可以由頭跑到落尾,冇行過一步下,完成21公里.咁又可以阿Q啲咁講:

Finally, in my 3rd SC half marathon, I never walked.

而往後既每一項比賽,希望不論時間,都可以由頭跑到落尾,完成過終點.

8 則留言:

Juicy Runners 說...

對小9黎講:At least, I join and I complete it~!

That's great enough for me already~!

:)

Enjoy man~!

Bacakara 說...

跑步由練習慢慢變成習慣,最唔開心既日子係明明自己想跑,但雙腳又鬼咁痛,無得跑。

記得跑全馬個一年,坦白講自己都唔係全程跑。頭三十幾公里,我都一路有氣有力。但打後既段數真係雙腳不停老抽,真係迫住要行下跑下。

At least he never walked

我自己補多句

At least I never stop

行唔係一個問題,放棄先係一個問題。

星期日有比賽,呢幾日就算幾想操都好,最好都係散下步算。調節比賽心情,腦內幻想下當日比賽會有機會遇到既問題,又想下解決方法。

自自然 馬到功成.......龍兄....勁呀!

Old Cake 說...

勁呀!! X 2

:) Good luck

K 說...

肥龍兄:

您話水泡? 是指腳部?

又, 以您經驗, 可否中途又行又跑呢?

因為我練跑的時候(每星期至少一次, 約一小時), 發現自己體力不支(可能係上年的大病之後遺症, 唔多夠氣), 雙腳有點痛(有做熱身), 很擔心。

英倫肥龍 說...

on dog兄及Bacakara兄,

其實所寫所講既,都係肥龍自己對跑步時既一點堅持及信念.

其實書入面都有講到作者其中一啲有關「停步與步行」之間既睇法.

"I stopped a lot to stretch, but I never walked. I didn't come here to walk. I came to run."

"No matter how slow I might run, I wasn't about to walk. That was the rule. Break one of my rules once, and I'm bound to break many more. And if I'd done that, it would have been next to impossible to finish this race."

講真,呢個情況,可能tough咗啲.不過對於「停步與步行」,喺比賽中有時就似誘惑一樣,除咗無時無刻出現(特別係比賽後段),加上周圍其他人影響,愈早諗就愈易出事.反而如果堅定立場,加上有充足既準備及練習下,其實係可以做得到.

譬如上一次半馬,當完成之後,回想一直不論快慢,堅持地跑,過終點後,原來又會多另一種體驗.

當然,凡事要量力而為,跑傷咗就唔好兼手尾長.而且跑過既經驗知道,如果要由頭跑到落尾,完成過終點,其中一個重點,就係練習耐力及雙腳強度.

另外,Bacakara講到,行唔係一個問題,放棄先係一個問題,全中!有時會覺得beyond the limit,個limit,可能係自己俾自己既.咁不如放鬆咁去跑,過咗終點,再睇時間囉.

英倫肥龍 說...

OC,

thanks & I'll try my best!

英倫肥龍 說...

Karen,

係呀,有次因為著咗平時練習冇著開既襪,又加上冇幫腳趾塗vaseline,結果就出事!

最後傳統智慧話返俾自己知,比賽當日,都係著返平時練習既裝備好啦.新野都係留返其餘時間試啦~同埋記得幫腳趾塗vaseline,可以減少皮膚因磨擦出現既問題呀.

至於你問到時可否中途又行又跑,當然可以呀.我之前就係咁呀,不過最緊要都係果句:量力而為,唔好死頂.

其實除咗用時間黎做參考(如一小時),或者你可以先以距離作練習.例如3公里,4公里,或者再長啲,嘗試用周圍熟悉既地形路段定下自己既練習徑.再比較完成時間.直至相同距離既時間可以掌握後,再慢慢增加練習距離都未遲.

又可以用約首5分鐘作慢跑做熱身,特別遲啲天氣開始轉涼,會有幫助.

其實你都唔錯,可以一開始練習就可以跑約一小時.仲有三個幾月,仲可以慢慢練呀.加油!

Bacakara 說...

小弟無睇開跑步書,不過呢幾年既經驗都同大家交流下:-

方法

1. 唔好理幾長,重之每星期keep住跑 45mins,幾慢都keep 住...

2. 當45mins 無問題後,慢慢開始比target 自己,例如45mins要跑 兩個公園...etc....

3. 忽然間有一日,你會發現自己45mins跑步唔夠喉,可以再加時,咁就加到上1hr

4. 如事者又重複 1至3

5. 當1hr重有貨賣時,又加多15mins,每15mins咁加上去。

唔好睇少個15mins,我自己可能天份所限,足足用左大半年,先由1hr加到上1hr15mins。

PS 重點係一加上時間,就點都唔可以減。幾辛苦,行都行夠佢....

每15mins加上去,就可以等自己個身体漫漫適應同練出耐力。