4.11.07

五支煙囪

心血來潮, 突然諗起鴨脷洲港燈發電廠, 咁即管上互聯網及維基上搜尋, 結果都無空手而回...^^

期間無意中搵到anpanman呢個blog, 寫咗一篇有關發電廠既故事. 嗯原來又真係有段古, 好得意又不失傳統風俗. 經anpanman同意, 故事相片如下.

*********************



今天鴨脷洲的海怡半島,原址是鴨脷洲港燈發電廠!

第一次令我深刻印象是由華富村乘巴士往香港仔下斜方向時,看見這座巨型廠房外貌,有很懾人的感覺!!!

1990年拆卸後,仍保留一大型倉庫及寫字樓大廈,至今仍在,位於海怡半島中間位置.

1995年,我在一間工程公司幹文員工作,曾被派到這裡負責有關街燈維修資料的記錄員!!

跟一些在這裡工作的老職員傾談,得悉原來身處寫字樓位置,正是跟圖片中......依次序,由照片左手面數過來,最左面就是一號發電機組!!!

還有我曾在歷史資料聽說"假煙囪"一事! 他們都知悉這事在早期發電廠仍是初運作時期,由原本兩支煙囪,擴展至三支煙囪,即增加一組發電機......可是三支煙囪,一起噴煙......這情景,跟拜神燒香的景象極為相似!!!!! 對身處香港仔避塘的朋友來說,極之不滿,引起情緒不安,強烈要求發電廠必需拆卸這不祥之物!!!!!(行船者很相信意頭,因海上工作有很多難以預測的風險,也不能盡說是單乎迷信,這是可理解!)

結果發電廠急建多一支煙囪,形成實際上有三支煙囪運作,另一支是"假野",用來作道具,解決視覺上產生民憤的問題!!!!

及後,港島發展急速,需求電量更大,假煙囪也不再是假了,變成真了,最後更是變成五支煙囪啦!


******************

今日肥龍下晝趁近黃昏時間, 走咗去相片差不多既位置再拍一張相比較. 發電廠同煙囪當然已經拆咗, 不過對岸(田灣)既電纜架就仲喺度呀!!

5 則留言:

Old Cake 說...

I still remember that power planet. Didn't know it was gone already...

s-pig 說...

點解成個layout縮左去左邊既?

Karmen 說...

嘩, 個heading 相幾靚噃...

Karmen 說...

嘩, 個heading 相幾靚噃...

英倫肥龍 說...

old cake,

係呀, 已經拆咗同搬走咗好耐. 不過睇番張舊相就真係諗番起當年呢間發電廠真係好大呀!

s-pig,

可能係因為之前頂頂果張相太長所以咁樣. 依家已經搞番好啦!

亞芬,

雖然好耐以前已經拍咗, 我仲係好鍾意相中既藍天白雲. 咁炎夏過去咯, 咪整番張相喺度望下囉.