20.11.07

給你能力


睇【黎多件衰鬼上帝2 (Evan Almighty) 】時, 摩根費曼飾演角色講到: 「你祈求勇氣, 你想上帝給你勇氣,還是給予你表現勇氣的機會?」

呢句對白, 忽然"又"令肥龍諗起之前寫過既「工利」題目, 亦正正講出肥龍之前或一直管理上既問題及盲點所在. 唔少時候, 肥龍可能諗得太多, 又或者所考慮既太流於表面/ 理想化. 結果, 工作上好多野及取向, 肥龍都可能傾向「想同事所想」上面, 繼而做咗唔少表面冠冕堂皇但又實質欠奉既動作.

例如, 同事覺得目標定得太高或佣金機制令佣金好難上增, 好多時, 肥龍好自然會走咗去諗目標及佣金機制既方向上, 而忽略咗留意同事跑數既能力上面.

又例如, 可能有人會同肥龍講, 既然公司俾得出佣金, 咁如果個別老銷或呢批老銷唔掂, 咁乾脆換過另一批咪得, 唔得換到得, 始終最後會有人可以做到. 反正佢地會講出無話無邊個唔得呢類說話.

以上既著眼點, 似乎太著眼喺成果或硬件上面. 咁就算點講, 其實都無對錯之分, 只係著眼點唔同, 效果唔同啫. 不過呢句對白, 可能就確認番肥龍之前所寫既諗法, 而且大意相同.

即喺workplace及job description上面, 肥龍其實更應該花多啲心思及腦筋去諗同事實際需要咩能力及技巧先可以將崗位上既工作做好. 又或以應以此為目標, 令同事能夠慢慢變得獨立自主咁去做野及去思考, 從而可以達成唔同成果, 或亦應透過唔同方法, 要同事明白, 可以改變及推動一切既, 就係佢地靠能力爭取既機遇及學習到既技能. 有謂“財”不入急門, “才”(能)又何嘗唔係呢? 不過要同事明白呢個道理, 明白何謂眼前或短暫既利益或要求, 何謂基本功及長遠能力, 相信又係另一個挑戰.

可能當再有同事向肥龍講佣金時, 肥龍應該咁回答番佢:

「你祈求佣金, 你想肥龍俾你佣金,還是給予你攞更多佣金的能力?」

19 則留言:

C.M. 說...

嘩,活學活用!了不起!

xiao zhu 說...

「你祈求佣金, 你想肥龍俾你佣金,還是給予你攞更多佣金的能力?」

然後有人會咁答你:「是X但喇,最緊要有佣金,越多越啱,話知乜能力吖!」

......

英倫肥龍 說...

C.M.兄,

嗱, 活學活用無用架, 實際啲嘛! (你睇吓燒豬果留言....)

燒豬,

好奇咁問, 除咗X, 你有無其他英文字想用呢?

不過咁既情況, 只有磅水囉! 哈哈!

C.M. 說...

肥龍兄:

呢排好明顯,小珠成日同我打對台。哼!

xiao zhu 說...

C.M.:

咩唧,你咁有江湖地位,我根本都唔夠班。你唔好再恰我就真,郁啲就要隔離我。哼!

英倫肥龍 說...

C.M.兄, 燒豬,

Round 1, Fight!

Juicy Runners 說...

果真好橋!

:)

Gavin 說...

我想要攞更多佣金的能力!
但可唔可以請我sales manager俾多d d時間我pick up. 唔好當我做3星期等於3個月咁...

C.M. 說...

我丫~~~

我拗底.... (淨係講數據,你下下幾十個甚至成百個留言都已經足足贏我九條街喇... 阿肥評判,你話係咪先!)

英倫肥龍 說...

(肥評判心諗)依家唔係鬥長喎...死啦, 咁依家應該講"揮"咩呢?......

*************

肥評判: c.m. 兄, 入番去, 唔可以未開始已經拗底, 轟轟烈烈咁黎番一野先咧!

(又心諗) 不過唔好問究竟"咩"一野, 肥評判除咗食, 無咩野識囉...

英倫肥龍 說...

Gavin,

俾多d d時間? 你唔想搵多啲咩?

英倫肥龍 說...

on dog,

Give me FIVE!! ~_~

C.M. 說...

Give me five (too)!

(見到肥龍同阿On咁高興,即時走出個ring一齊five!)

xiao zhu 說...

C.M.,你又要我讚你叻嘞。你果然係做HR,乾坤大挪移咁到家嘅。

話口未完你又恰我喇,數據係要黎呃人嘅工具,呢啲我都識少少架。嗱,喺我度嘅留言數字只係代表有好多網友關心支持小豬唧,呢啲唔等同江湖地位,你唔好混淆視聽呀。

我所講嘅江湖地位,簡單直接啲講,即係有真才實料,好堅果隻。你點真才實料就唔駛我多講喇,大家都有眼睇嘅,幾多人隨時擔著凳仔等緊C.M.大哥哥開班授課呀,肥評判可?

Gavin 說...

肥龍:我想快d架!!!

小豬: 好掛住妳呀

C.M. 說...

嗚嗚,肥評判,人地三言兩語就搞到我唔敢返入擂臺喇,你快d敲鐘判我輸啦... 我真係就快變得轟烈勒...

xiao zhu 說...

Gavin:

你仲好講,成日都玩失蹤!嘿!

話時話,你唔可以要求人地點樣,你要努力睇吓自己可以/應該點樣呀。究竟而家做成點呀?


肥評判:

你係唔係瞓著左,冇眼睇呀? 究竟你去左邊呀? 我要抗議呀!!點可以被啲參賽者隨便咁走出走入架? 咁唔尊重大會、唔尊重對手點得架? 你快啲叫番佢返入黎繼續啦。我哋講體育精神架嘛。

英倫肥龍 說...

肥評判練精學懶兼食滯咗, 啱啱返埋位.

c.m.兄, 燒豬,

兩位, 唔該唔好走黎走去. 個台雖然唔係好大, 不過又未至一行就行咗出去.

而且呢次比試係無時限制既. 你地可以自便.

(旁白) 咁, 究竟有無機會會見到c.m.兄既「長尾黑天鵝拳」同燒豬果下「小刺蝟擁抱」呢?

C.M. 說...

咦?肥評判,小豬呢?有冇搞錯,無端端走左人!